המסלול המהיר לייצור לקוחות- קידום ממומן

שיווק ופרסום זהו הבסיס של כל עסק, הרי אם לא מכירים את העסק איך יגיעו לקוחות?

כאן נכנס לתמונה העידן הדיגיטלי שהביא עימו שינויים רבים, היום גם עסק קטן יכול לפרסם את עצמו ברשת בתנאים ובתקציב המתאימים עבורו, השיטה של קידום ממומן מתמקדת בפרסום בתשלום.

כאשר מדברים על קידום ממומן הכוונה בדרך כלל היא לפרסום באחד משני מקומות הפרסום העיקריים גוגל או פייסבוק, השאלה שעולה – איזה מהם מתאים?

ראשית נבין איך כל אחד מהם עובד כדי להחליט מי מהם מתאים לקידום האתר והעסק ברשת.

פייסבוק

ממש בקצרה, אתם כנראה מכירים די טוב – הרשת החברתית הגדולה בעולם, 

למפרסמים- לוח המודעות הגדול בעולם

בפייסבוק נוכל לפרסם מודעות שיכללו בתוכם תמונות, טקסטים וסרטונים ונוכל גם להפנות את הגולשים לאתר שלנו או לדף נחיתה ייעודי.

היתרון של פייסבוק זה שהיא זולה יחסית לגוגל בנוסף ניתן למקד את המודעות לקהל היעד הרלוונטי בצורה טובה, היא עושה זאת על פי חלוקה של קהל היעד למאפיינים כמו גיל, אזור מגורים, תחומי עניין ועוד הרבה אפשרויות מתקדמות שנוכל להשתמש בהם לטובתנו כדי להגיע לגולשים הרלוונטים ביותר.

מצד שני המודעות בפייסבוק צריכות לעניין את הגולשים, נדרשת פה חשיבה יצירתית, מעבר לזה לפעמים קשה להגיע לקהל היעד הרלוונטי בתחילת הדרך, ובכדי להגיע לקהל הרלוונטי צריך לפרסם למשך תקופה.

גוגל 

אין צורך לציין מה זה גוגל, אם אתם בכל זאת לא יודעים חפשו בגוגל 

גוגל עובד בצורה מעט שונה מפייסבוק, קמפיין פרסום נמדד על פי הקלקות על קישור לאתר המיועד שלנו, היתרון הוא שאפשר למקד את הקמפיין למילות מפתח מסוימות וספציפיות של חיפושי גולשים כך כאשר גולש יחפש בדיוק את המילים הללו למשל "ספר ברמת אילן" הוא יקבל את המודעה שלנו. בצורה זו הפרסומות מהוות כלי מאוד ממוקד לפרסום ומשיגות תנועת גולשים מדויקת ורלוונטית.

מצד שני הם יותר יקרים מפייסבוק, כל קליק על המודעה שלנו עולה לנו כסף לא משנה אם הגולש הופך ללקוח או לא, בנוסף הפילוח הממוקד שפייסבוק נותן לנו (החלוקה לקהל יעד שדיברנו עליה) לא קיימת בגוגל.

מתי כדאי לפרסם בפייסבוק?

נרצה לפרסם בפייסבוק כאשר יש הצעה מעניינת שנרצה להציע לגולשים, משהו שיכול לעניין אותם לעצור ולהסתכל, חשוב להבין – הגולש לא מחפש מוצר או שירות בפייסבוק המודעה קופצת לו מול העיניים בזמן שהוא גולל ולכן כאשר נפרסם בפייסבוק נרצה לגרום לגולש להתעניין במודעה שלנו ולהקליק עליה.

מתי כדאי לפרסם בגוגל?

בשנים האחרונות גוגל מהווה מקום מרכזי שבו גולשים מחפשים נותני שירות בתחומים שונים ומגוונים, לכן אם אתם נותני שירות גוגל יכולה להתאים עבוריכם.

קמפיין מודעות בגוגל יהיה בדרך כלל לטווח זמן ארוך,גם מפני שבתחילת הדרך מדובר בניסוי ושינויים כדי לגרום לקמפיין להיות מוצלח וגם כדי לייצר זרם לקוחות באופן קבוע.

למרות העלויות הכספיות ניתן לומר שהתוצאות של קמפיין מוצלח, לא משנה איפה, יכולות להוות השקעה ממשית ולתרום רבות לגידול ההכנסה והמוניטין של העסק.

כך או כך תמיד מומלץ להתייעץ עם מומחה לקידום ממומן כדי לקבל מושג טוב יותר על הצרכים של כל עסק באופן אינדיבידואלי.