שלום לכולם, אתם מוזמנים לעיין במדריך כדי לקדם את העסק שלכם ולייצר לקוחות נוספים דרך פייסבוק

במדריך נעבור על נושאים בסיסיים ומתקדמים לכן מומלץ לקרוא את כל המדריך.

מה זה פייסבוק?

הרשת החברתית הגדולה בעולם ובה אנשים משתפים חוויות בצורה של טסקטים תמונות וסרטונים ברשת האינטרנט

למה כבעל עסק כדאי להשתמש בפייסבוק?

אפשר להסתכל על זה כך – פייסבוק זה לוח המודעות הגדול בעולם,

לרוב האוכלוסיה במדינת ישראל יש אינטרנט ורובם משתמשים בפייסבוק

כלומר מדובר בפוטנציאל עצום של למעשה כל אחד יכול לראות באינטרנט ובפרט בפייסבוק את העסק שלך

אחרי שהבנו מה זה פייסבוק ולמה כדאי לנו להיות שם נעבור לפרקטיקה.

מה עושים?

פותחים דף עסקי בפייסבוק – זהו דף שיציג את העסק שלנו, אפרט עליו בהמשך.

ראשית, על מנת לפתוח דף עסקי נדרש להירשם כמשתמש אישי קודם כל, לכן אם אין לכם עדיין פרופיל בפייסבוק אז תדאגו להירשם.

מומלץ לשים את הפרטים האישיים ואיזה תמונה אישית שלכם, פייסבוק לא אוהבים חשבונות "פיקטיביים" כלומר חשבונות שלא מדובר באדם אמיתי שפותח פרופיל לעצמו אלא בפרופיל שפתחו למען מטרה מסוימת ולא מייצג אדם.

לאחר שפתחתם פרופיל אישי ניתן לפתוח דף עסקי כאן.

מה זה דף עסקי?

דף שתוכלו להציג בו את העסק שלכם ולקדם אותו

המטרה בדף עסקי היא להשיג לקוחות שירכשו את המוצר/שירות שלכם

תחזוק נכון ומדויק של דף עסקי יוביל ל-

• חשיפה של המוני אנשים לעסק שלכם

• בניית מערכת יחסים עם קהל הלקוחות שלכם

• תחושת אמינות ללקוחות הפוטנציילים

• ייצור לקוחות חדשים

• ייצור לקוחות חוזרים

פתחתי דף עסקי, מה הלאה?

תמונה/לוגו/שלט של העסק כתמונה שתציג את הדף

מילוי פרטים על העסק כגון מה השירות שמציעים,מיקום,ושעות פתיחה

איך תדעו שיש בדף שלכם את כל הפרטים החשובים?

תיכנסו לדף ותסתכלו מעיניים של לקוח שלא מכיר אתכם אבל מעוניין בשירות שעסק כמו שלכם מציע

נגיד יש לכם חנות חיות ואתם עכשיו הלקוח

תתחילו לשאול שאלות כגון –

• האם הוא ידע היכן ממוקם העסק ומה שעות הפעילות?

• האם המידע שנמצע בדף נוח לקריאה ברור ומובן?

• אם יש לכם אתר אינטרנט האם יש קישור לאתר?

תעשו את התהליך הזה מספר פעמים מומלץ להיעזר בחבר שישמש כ"זוג עיניים טריות" ויכול להבחין בדברים שחסר/נדרש לשפר.

איך להגדיל את מספר העוקבים בדף?

ראשית בקצרה אסביר איך הפייסבוק עובד

אנשים רואים דף מסוים ועושים לו לייק כך כל פעם שהדף מפרסם תכנים חדשים הם יחשפו אליהם כאשר הם גולשים בפייסבוק שלהם (נקרא גם פיד החדשות)

כדי להביא לקוחות חדשים לעסק נרצה שכמה שיותר אנשים יחשפו לתכנים שלנו 

אם נתאר את התהליך ממש בפשטות :

פתיחת דף עסקי>הגדלת העוקבים בעמוד>ייצור לקוחות חדשים

אחרי שזה ברור מה שנצטרך לעשות כדי להגדיל את  העוקבים בעמוד

במילה אחת – תוכן

העמוד צריך להיות פעיל ולפרסם תכנים 

בדגש על תוכן עם ערך

כאן אנחנו נכנסים טיפה לפן השיווקי

ברגע שאתה נותן תוכן עם ערך לאנשים, אתה עוזר לאנשים, יותר סביר להניח שהם ירצו לרכוש ממך מוצר/שירות בעתיד.

ניקח לדוגמא מוסך

שני בעלי מוסך שונים (יוסי ודני) מתחילים להשתמש בפייסבוק כדי לקדם את העסק שלהם

מתחילים לפרסם תכנים

יוסי : מפרסם תכנים בסגנון של היי אני בעל מוסך טיפול כזה עולה X  וחלק כזה עולה Y מוזמנים לבוא לקנות.

דני : תכנים בדגש על ערך למשל סרטון שמציג 3 טיפים לנסיעה בקיץ (בסוף הסרטון מזמין אנשים לבוא להשתמש בשירותי המוסך)

לאיזה מוסך אתם חושבים שיבואו יותר אנשים?

ברגע שאתה נותן ערך לאנשים אתה יוצר בסיס אמון אנשים רואים את התכנים מתרשמים ממך וסומכים עלייך,

ברגע שהם ירצו שירות בתשלום שקשור לעסק שלך, הם כבר ידעו למי לפנות,

הרי כל כך עזרתם להם בחינם אז בטוח שהשירות בתשלום יהיה מצוין!

מלבד תוכן עם ערך כדאי לפרסם את הפעילות והעשייה השוטפת של העסק כדי לייצר אמינות ברשת וכמובן מבצעים או דברים חדשים שעלולים לעניין את הגולשים.

קבוצות

מלבד הפרסומים הללו אני ממליץ לפרסם גם בקבוצות, יש קבוצות רבות בפייסבוק של בעלי עסקים ופרסום חופשי, בקבוצות הללו יש עשרות ולפעמים מאות אלפי אנשים.

תרשמו בשורת החיפוש – פרסום/עסקים ותמצאו המוני קבוצות, תבקשו להצטרף בדר"כ מאשרים וזה לוקח בדר"כ כמה ימים, לפני שתתחילו לפרסם תקראו את חוקי הקבוצה כדי לעמוד בתקנות כאשר אתם מפרסמים.

אני מקווה שתמצאו את המדריך הזה מועיל ותשיגו המון חשיפה ולקוחות חדשים לעסק שלכם.