עם התקדמות הטכנולוגיה והשימוש הנרחב באינטרנט הזמנת מוצרים דרך הרשת גדלה ומתעצמת בכל שנה, האם כדאי להעביר את הפעילות הפיזית לרשת? ואם כן מה צריך להכיר ובמה צריך להתחשב לפני שעושים זאת.

הרבה עסקים בוחרים להעביר את הפעילות שלהם אל תוך עולם הדיגיטל, הסיבה לכך היא שקהל הלקוחות נמצא באינטרנט וקונה שם. בחלק מהתחומים עדיין לא מדובר אמנם ברוב הלקוחות אך ניתן לראות בבירור מגמהת עלייה ובסופה רוב הלקוחות יקנו דרך צג המחשב ולא בעזרת עגלת קניות, בכל מקרה נכון לימים אלו יש המון לקוחות שכבר נמצאים באינטרנט ולכן מדובר בפלח מהקהל של הרבה בעלי עסקים. 

קצת על אתר מסחר

אתר מסחר כולל בתוכו יתרונות רבים, יתרון משמעותי הוא עלויות תחזוק והקמה שנמוכות באופן משמעותי מחנות פיזית דבר שיכול לתרום לצמצום ההוצאות.

בחנות פיזית נצטרך לשלם שכירות, חשמל ותשלומים רבים נוספים, אתר מסחר יכיל בתוכו עלויות תחזוק נמוכות בצורה משמעותית מההוצאות של חנות פיזית.

מלבד צמצום הוצאות יש לאתר מסחר יתרונות נוספים כמו האפשרויות הבלתי מוגבלות להציג מספר רחב של מוצרים, בנוסף עיצוב החנות והצגת כל מוצר יכולה להתבצע בדרך ייחודית תוך שימוש בטקסטים תמונות וסרטונים כדי לספק חווית גלישה שבסופו של דבר תוביל לחווית קנייה.

אתר מסחר הוא לא חובה וגם אינו תמיד נחוץ, עסקים רבים מסתדרים יפה מאוד בלעדיו, יחד עם זאת חשוב להבין באיזה נישה העסק שלנו נמצא ומה יהיה בעוד מספר שנים, תכנון נכון יכול להוביל לתובנות חשובות.

לאחר ששקלתם והחלטתם להתחיל למכור את המוצרים שלכם ברשת ולהקים אתר מסחר חשוב לענות על כמה שאלות עיקריות כדי להיות מרוצים מהתוצאות.

קהל היעד מה איתו?

מי הולך לקנות באתר שלכם? מה המאפיינים שלהם? הכנה של פרופיל לקוח וניתוח קהל יעד לפי מאפיינים יעזור לכם בתהליך בניית האתר. ככל שתדעו יותר על הקהל שלכם תוכלו להתאים את האתר מבחינה שתענה על הצרכים ותשרת את הלקוחות שלכם נאמנה, הדבר גם יתרום רבות לשיווק האתר לקהל היעד המתאים.

מה התקציב שלי?

חשוב לבדוק ולהגדיר תקציב לפני תחילת העבודה, אתר מסחר אומנם עולה יותר בדרך כלל מאתרים אחרים מפני שהוא כולל בתוכו יותר עבודה של עיצוב תכנון ומאפיינים נוספים אך בראייה קדימה אמור לספק לכם קהל לקוחות גדול שירכשו את המוצרים שלכם, חשוב להגיע להבנה מבחינת התקציב כזו שתענה על הצרכים שלכם ותהיה מותאמת לתקציב המתכונן, סקר שוק הוא תמיד מבורך ולכן אני ממליץ לברר מחירים כדי לקבל בסיס השוואתי על טווח המחירים הקיים בשוק.

איזה מוצרים אני הולך למכור?

חשוב להבין מה טווח המחירים והגודל הפיזי של המוצרים שנמכור באתר, האם נדרש לשלוח אותם בדואר רשום? או שליח הוא הכרחי לסוג המסוים של המוצרים, את הבירור הזה נעשה מראש.

מה המתחרים עושים?

נצא לבדוק ולעשות סקר שוק לגבי המתחרים, איך הם מוכרים את המוצרים ומהם טווחי המחירים שלהם, כך יהיה אפשר להיערך בהתאם וגם לקבל רעיונות והשראה לפיתוח האתר.

 איך אני יוצר בידול באתר?

כדי למשוך את הלקוחות האתר צריך להיות מעוצב בצורה ייחודית, כזו שמשאירה טעם טוב אחריה, העיצוב צריך לתפוס את העין ולספק נוחות לגולשים בו זמנית, מומלץ להתמקד בייצור חווית  של קנייה נוחה למשתמש כדי שתהליך הקנייה יהיה ברור וקל.

בסופו של יום כדי להגיע לתוצאות הרצויות צריך להתייעץ עם מומחים שיוכלו לתרום מהידע ומהנסיון שלהם בבניית אתר שממיר את הגולשים ללקוחות משלמים, כדאי לשים לב האם האדם שעמו מתייעצים קשוב לצרכים שלכם.

מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ ללא עלות וללא התחייבות!